dinsdag 1 maart 2016

De zon scheen op 1 maart

Zoals je kan lezen in mijn vorig blogbericht heb ik mezelf voor de uitdaging gesteld om elke dag een "random act of kindness" te doen.

De dag begon al goed, want het is nationale complimentendag. Ik heb dus enkele mensjes, zoals mijn mama, oma, man en groepschef een e-cardje gestuurd met een mooi complimentje. Ook heb ik al mijn vriendjes op Facebook een welgemeend compliment gegeven. Ik ben zo dankbaar voor mijn lieve vrienden en familie!

Eigenlijk zou het elke dag complimentendag moeten zijn. Laten we allemaal wat positiever te zijn en het ook eens zeggen als iemand iets goed doet.


Ik doe ook al enkele jaren vrijwilligerswerk in Vierveld, dit is een organisatie die er is voor personen met een psychische kwetsbaarheid. Ik ben onder andere buddy en dat betekend dat ik met een vaste persoon geregeld leuke dingen ga doen, zoals gaan zwemmen, gaan wandelen, iets gaan drinken, ... Eén keer in de maand ga ik ook met hem en een andere bewoner uit beschut wonen boodschappen doen. Dit is altijd een hele onderneming, want dan moet er voor vijf personen voor twee weken boodschappen gedaan worden. En vandaag was het weer zo ver.


Zoals je kan zien op de foto was het weer de moeite. Het weer viel wat tegen, maar het geeft altijd zoveel voldoening als je deze mensen kan helpen. Na al die jaren zijn dit al echte vrienden geworden! Ik raad het iedereen aan om buddy te worden en het is zo hard nodig!

Dit was het voor vandaag, morgen schijnt de zon opnieuw!

2 opmerkingen: