maandag 14 maart 2016

Zonnestraaltjes 13 en 14 maart

We zijn al twee weken bezig met de goede daden en we zijn goed bezig. Er zijn alweer twee dagen gepasseerd.

Gisteren heb ik het kindergedeeltje in de christengemeente gedaan. Ik heb via een wetenschappelijk proefje willen uitleggen wat er gebeurd als je boos wordt en je je zelfcontrole verliest.

Hopelijk vonden de kindjes (en de volwassenen) het leuk en hebben ze iets bijgeleerd. En anders vonden ze het waarschijnlijk wel tof om gewoon te kijken.

Vandaag heb ik iets gedaan wat we vroeger op school ook eens per jaar deden. Kennen jullie nog de schrijf-ze-vrijdag? Een initiatief van Amnesty International. Je moest dan op school, over de middag als ik me niet vergis, een Engelse brief naschrijven om druk te leggen op regeringen om mensen die onterecht gevangen zaten vrij te laten. Ik ontdekte vorige week dat dit nog steeds bestaat. Op de website van Amnesty International staan er verschillende schrijnende situaties beschreven en adressen waar je naar kan schrijven om hier iets aan te veranderen. Daar heb ik me vandaag mee bezig gehouden. Gelukkig kon je nu gewoon voorbeeldbrieven afprinten en ondertekenen (en moet je ze niet meer afschrijven zoals vroeger), bovendien  kon ik de meeste brieven gewoon mailen, wat scheelt in de kosten en de afvalberg natuurlijk.

Naast hun schrijfacties zijn er ook een petitieacties op de website te vinden, met nog een 15-tal petities die je kon ondertekenen. Ook dat heb ik gedaan.

Tenslotte kan je je ook aanmelden om maandelijks enkele schrijfacties te ontvangen. Ik ben hier vandaag een tijdje mee bezig geweest, omdat ik waarschijnlijk een 10-tal brieven heb gelezen, ondertekend, gemaild, afgeprint, opgezonden, ... en dan heb ik ook nog eens alle petities getekend. Maar als je maandelijks ongeveer drie situaties ontvangt, ben je daar minder lang mee bezig. Het kost dan bijna geen moeite en toch kunnen die brieven zoveel betekenen. Misschien zijn er mensen onder jullie die zich daarvoor ook willen aanmelden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten